אולי סיימתם לימודים לאחרונה ואתם מחפשים את העבודה הראשונה שלכם, אולי אתם מרגישים שהגיע הזמן להתקדם למשרה הבאה, ואולי אתם רק רוצים "לרחרח" ולראות מה קורה בתחום שלכם - כך או כך, לינקדאין, פלטפורמה עסקית-מקצועית שיוצרת רשת קשרים בין קולגות ומעסיקים, היא המקום להיות בו.
בעמוד זה תמצאו מדריך שלם לפתיחת פרופיל מקצועי בלינדקאין וגם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור בקלות לשלב הבא בקריירה שלכם.
לינקדאין היא רשת חברתית, אבל בשונה מרשתות חברתיות "רגילות", זוהי רשת חברתית עסקית-מקצועית. הפרופיל שלכם בלינקדאין נועד להדגיש את הניסיון המקצועי שלכם, והוא מאפשר לכם להציג את קורות החיים שלכם באופן נרחב, לצד הכישורים, ההשכלה וההישגים שלכם. באמצעות לינקדאין תוכלו לחפש עבודה, לגייס עובדים, לאתר ספקים, לקוחות או קשרים עסקיים חדשים, וכן לשתף בידע מקצועי ולהיחשף למידע מעשיר ששיתפו משתמשים אחרים.
הפרופיל האישי שלכם ברשת לינקדאין הוא בעצם סוג של מסמך קורות חיים רחב יריעה. הפרופיל מורכב ממספר שדות מרכזיים, שנועדו לספק לצופים בו תמונה מקצועית ותעסוקתית מלאה. כדי לבנות פרופיל לינקדאין אפקטיבי, כדאי להשקיע את מרב המאמצים במילוי השדות הבאים:
זכרו לעדכן את פרופיל הלינקדאין שלכם בכל התפתחות חדשה, כמו משרה חדשה, קורס אקדמי או מקצועי חדש שהשלמתם או תוכנה חדשה שלמדתם להשתמש בה - כך תראו למגייסים שמסתובבים ברשת שהפרופיל שלכם מעודכן ומטופל.
את פרופיל הלינקדאין מומלץ ומקובל לכתוב באנגלית.
ממש כמו בחיים, גם הקשרים בלינקדאין נוצרים ומתקיימים בתוך מעגלים חברתיים - אתם יכולים לפנות לחברים או לחברים של חברים, אבל לאנשים זרים יהיה לכם קצת יותר קשה להגיע. במילים אחרות, בניגוד לרשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, לא תוכלו לפנות לכל מי שתרצו - תוכלו לפנות רק למשתמשים שנמצאים במעגלים החברתיים שלכם.
רשת הקשרים בלינקדאין נחלקת לכמה מעגלים:
ככל שיהיו לכם יותר קשרים ורשת הנטוורקינג שלכם תתרחב, כך תוכלו להגיע ליותר אנשים רלוונטיים. בתור התחלה שווה להוסיף את אנשי הקשר שלכם, ולאחר מכן להוסיף קשרים שפתוחים בפניכם ויכולים להיות רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. אפשר להוסיף גם מנהלי HR ומגייסים שנמצאים במעגלים הקרובים לכם.
כדאי לדעת: אם אתם מעוניינים לשלוח הודעה אישית למשתמש שלא נמצא ברשת הקשרים שלכם אבל נמצא בזאת של אחד החברים שלכם, תוכלו לבקש מהחבר המשותף לקשר ולפתוח שיחה משותפת ביניכם!
אז עכשיו אחרי שיש לכם פרופיל מעולה ורשימת חברים גדולה, זה הזמן להבין איך בפועל מוצאים עבודה. כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם בלינקדאין יש שני נתיבים אפשריים - חיפוש אקטיבי או חיפוש פסיבי.
אם בוער לכם למצוא עבודה ואתם רוצים להיות אקטיביים בתהליך החיפוש שלכם, לינקדאין מציעה שתי דרכים עיקריות לעשות את זה:
היופי בלינקדאין הוא שהמשרות יכולות למצוא את הדרך אליכם גם בלי שתעשו יותר מדי. אם הפרופיל שלכם מעודכן ומפורט, ייתכן שמדי פעם יפנו אליכם מגייסים בארגונים שונים עם הצעות עבודה. כמות ההצעות שתגיע אליכם תלויה כמובן בענף שבו אתם עוסקים וכן בניסיון שלכם; בדרך כלל, מפתחים, מהנדסים ואנשי דיגיטל נוטים לקבל הרבה הצעות ביחס לכלכלנים, אנשי מכירות או מנהלי משרדים, שנחשבים פחות "פופולריים" ברשת החברתית הזאת.
כדי לנסות לעודד פניות מצד מעסיקים ומגייסים, חשוב שתקפידו על הדברים הבאים:
💡 חוקי המשחק של לינקדאין שונים כשמדובר במגייסים ובחברות השמה. משתמשים אלו עושים שימוש במינוי מקצועי בתשלום, שמאפשר להם גישה בלתי מוגבלת לכל חברי הרשת. כלומר, הם יכולים לראות את הפרופיל שלכם גם מבלי להיות חלק מרשת הקשרים שלכם, ולחפש מועמדים פוטנציאליים לפי מילות חיפוש וטייטלים. זו הסיבה שחשוב לשמור על פרופיל מעודכן ולשלב מילות מפתח רלוונטיות שיוכלו להביא לפתח הפרופיל שלכם את האנשים הנכונים!