תוכנית אמירים מציעה לתלמידים מצטיינים הזדמנות להרחיב את האופקים עם תכנים שלא כלולים בתוכנית הלימודים, לחקור לעומק את תחומי העניין שלהם ולקחת חלק בפרויקטים חברתיים התנדבותיים.
התוכנית נמשכת שלוש שנים ופועלת בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים ברחבי הארץ. בסיום התוכנית, התלמידים יוצאים עם מיומנויות מחקר ולמידה שישרתו אותם לכל אורך חייהם הבוגרים.
תוכנית אמירים היא תוכנית העשרה תלת-שנתית שפועלת בחלק מבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בארץ, לאחר שעות הלימודים. התוכנית מציעה לתלמידים מצטיינים מגוון של קורסי בחירה בתחומים של מדעי החיים, מדעי החברה, אומנויות ועוד. במסגרת הלימודים בתוכנית, התלמידים בוחרים תחום שמעניין אותם מתוך הקורסים, וחוקרים אותו במטרה להגיע לתוצר מסוים. את התוצר הזה הם משתפים עם הקבוצה - זה יכול להיות פוסטר, סרט, טיול ועוד.
💡 לטפח שאיפה למצוינות בקרב תלמידי בית הספר ומוריו, שמעבירים את התוכנית.
💡 לאפשר לתלמידים המצטיינים להתפתח ולהעמיק בתחומי העניין שלהם.
💡 לעודד את הילדים להתמיד, לשאול שאלות ולחקור כדי למצוא את התשובות.
לתוכנית יוכלו להתקבל - על בסיס מקום פנוי - גם תלמידים שלא מוגדרים כמצטיינים, אבל צוות בית הספר מזהה בהם פוטנציאל למצוינות. חשוב לציין שלתוכנית יתקבלו אך ורק תלמידים ללא בעיות התנהגות.
📌 תוכניות נוספות שיכולות לעניין את הילדים שלכם
תוכנית נחשון | התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה של אוניברסיטת בר-אילן | כיתת ממר"ם
הלימודים בתוכנית אמירים מבוססים על מודל רנזולי. זהו מודל מבוסס מחקרית שמחלק את הלמידה לשלושה סוגים:
תלמידי התוכנית מתבקשים לבחור שלושה קורסים משלושה תחומים (הנושאים המדויקים של הקורסים משתנים בין בתי הספר):
עם התקדמות התוכנית, התלמידים בוחרים להתמקד בקורס אחד שמעניין אותם במיוחד, ועורכים את עבודת המחקר שלהם בו.
בבתי הספר היסודיים מוקצות לתוכנית חמש שעות לימוד שבועיות, ובחטיבות הביניים לתוכנית מוקצות שלוש שעות לימוד שבועיות. הלימודים בתוכנית נעשים בקבוצות של 18-12 תלמידים לכל היותר.
אמירים TEC - ראשי תיבות של Technology, Education and Cultural diversity. מדובר במודל לימודי שמעודד שילוב אמצעים טכנולוגיים חדשניים במסגרות החינוך כדי ליצור קשרים חוצי תרבויות ומגזרים.
התוכנית מיועדת לתלמידים מצטיינים בכיתות ה'-ו'. במסגרתה, התלמידים מתחלקים לקבוצות הטרוגניות בנות שישה משתתפים: שניים מהחינוך הממלכתי, שניים מהחינוך הממלכתי דתי ושניים מהמגזר הערבי ומהמגזר הדרוזי. התוכנית מפעילה רשת חברתית ייחודית שבאמצעותה המשתתפים מתקשרים זה עם זה בהדרגתיות: בשלב הראשון מדובר בתקשורת טקסטואלית, אחר כך בתקשורת קולית ולאחר מכן בתקשורת חזותית (מקוונת). במפגשים האלה המשתתפים מנהלים דיונים, בונים משחקים, יוצרים סרטונים ומפתחים יחד פרויקטים טכנולוגיים נוספים. בסוף התוכנית הקבוצה מקיימת מפגש מרגש פנים אל פנים.
תנאי הקבלה לתוכנית זהים לאלו של תוכנית אמירים, וגם בתוכנית זו הלימודים נערכים לאחר שעות בית הספר.