הכנה לשלב ב' בנציבות שירות המדינה: אבחון אישיותי-התנהגותי



ברכות! שלב א' במיונים של נציבות שירות המדינה כבר מאחוריכם ועכשיו, כדי שלא תפספסו את ההזדמנות שלכם כשהיא כבר קרובה כל כך, כדאי להגיע לשלב האבחון ההתנהגותי-אישיותי כשאתם מוכנים ומסוגלים להביא את עצמכם לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. שלב ב' מתאפיין בבחינת הכישורים האישיותיים שלכם באמצעות מבחנים שונים: מבחני אישיות, דינמיקה קבוצתית וריאיון אישי. בעמוד זה ריכזתי את המידע על האתגרים השונים המצפים לכם בשלב זה ועל הדרכים להתכונן אליהם. 

יש לכם עוד שאלות? כתבו לי: מאיה, ראש תחום עבודה
נציבות: הכנה לשלב ב'

  • הכנה לדינמיקה קבוצתית: הכנה בת כ-3 שעות, הכוללת סימולציה מלאה (בקבוצה של עד 7 משתתפים) ומשוב ממנחה הקבוצה.
  • הכנה למבחני אישיות: התנסות מעשית במבחני אישיות: שאלון פרטים אישיים, שאלון ביוגרפי, מבחן סיטואציות, סדר יום באנגלית (לתפקידים הדורשים שליטה באנגלית) + משוב אישי עם מדריך/ה.
  • הכנה לריאיון: הכנה באורך שעה, הכוללת סימולציית ריאיון מלאה (חצי שעה) ולאחריה קבלת משוב מקיף, לרבות דגשים חשובים (חצי שעה). 
  • ערכת הכנה אונליין: חומר תיאורטי ודוגמאות של מבחני אישיות, דינמיקה קבוצתית וראיון עבודה.

*ההכנות מתקיימות בזום או במכון נועם, לבחירתכם. 

מדיניות של הצלחה: מה כוללת ההכנה שלנו?

הכנה תיאורטית

ערכת אונליין - ערכה לתרגול עצמאי שזמינה עבורכם 24/7. בערכה תמצאו חומר תיאורטי על סוגים שונים של מבחני אישיות נפוצים (השלמת משפטים, השלמת סיטואציות, תיאור תמונות ועוד), וכן סימולציה מלאה של מבחן האישיות הממוחשב הכולל יותר מ-200 שאלות. בנוסף תמצאו בערכה חומרי קריאה גם על שלב הדינמיקה קבוצתית, רקע תיאורטי ודוגמאות למשימות נפוצות וטיפים כלליים לריאיון האישי.

הכנה מעשית

דינמיקה קבוצתית - משימה שמטרתה לבחון את האופן שבו אתם עובדים בצוות ואת יחסי האנוש שלכם. האתגר במשימה זו הוא לשמור על האיזון הנכון בין דומיננטיות ויכולת הובלה לבין שתלטנות, ובין הכלה והקשבה לבין פאסיביות. נוסף על אלה, הדגשים שעומדים בפני הבוחנים משתנים בהתאם לדרישות התפקיד ולמאפיינים שלו. כדי להתמודד בצורה אידיאלית עם הדינמיקה הקבוצתית, תעברו סימולציה מלאה של המשימה יחד עם משתתפים נוספים. הסימולציה תערך בזום או במכון (בהתאם לאופן בו יתקיימו המיונים שלכם) בהובלת מדריך או מדריכה מטעם המכון. בחלק הראשון של ההכנה, תקבלו משימה קבוצתית המאפיינת את מכון המיון שבו תתמיינו, ובחלק השני תקבלו משוב אישי על התנהלותכם בסיטואציה. המשוב יעשה בפורום הקבוצתי, כך שתוכלו ללמוד גם דרך ההתנסות של שאר המשתתפים בקבוצה.

ריאיון אישי - גם אם התנסיתם בעבר בריאיון וצברתם ניסיון, תמיד ישנם חלקים שבתור המרואיינ/ת, קשה להשלים: איזה רושם ראשוני אנחנו מותירים? מה שפת הגוף שלנו משדרת במהלך השיחה? האם התשובות שלנו מספיק מלאות אך גם ענייניות? אין דרך לדעת מדוע עברנו או לא עברנו ריאיון מסוים. ההכנה שלנו לריאיון ממלאת את החלקים החסרים: בעזרת סימולציית ריאיון של חצי שעה, ולאחריה משוב עם המדריך או המדריכה שראיינו אתכם, תוכלו ללמוד על עצמכם בריאיון. תקבלו שיקוף מקיף על התנהגותכם בריאיון המתייחס גם לתוכן התשובות וגם לנראות, ההופעה ושפת הגוף שלכם, יחד עם טיפים פרקטיים לשיפור.

הכנה למבחני האישיות - שאלון ממוחשב שמטרתו להעריך את התכונות הבולטות והדומיננטיות שלכם ואת הנטיות האישיותיות שלכם. השאלון, הכולל יותר מ-200 היגדים, כולל ניסוחים מבלבלים שנדמה כי חוזרים על עצמם, במטרה לבחון את עקביות המענה שלכם. לרוב מותאם השאלון לדרישות התפקיד שאליו מתמיינים. לאחר שתתנסו מעשית בשאלון שכזה בערכת ההכנה, תקבלו משוב מפורט מטעם מדריך או מדריכה מקצועיים של המכון בנוגע למבחני האישיות. המדריכים יעברו אתכם באופן אישי על הביצועים שלכם במבחן, על טכניקות פתרון יעילות ויענו על שאלות שצצו במהלך המענה, במידה וישנן.


מתמיינים לתפקיד ניהולי? גם זה יכול לעניין אתכם:

הכנה למבחן דירוג משימות

מבחן דירוג המשימות מיועד למתמיינים לתפקידי ניהול בינוניים ומעלה. במבחן תתבקשו להתמודד עם סיטואציות מחיי היום-יום של החברה - כאלה שדורשות פתרונות ניהוליים למיניהם. עליכם יהיה לדרג את מידת הדחיפות של כל אירוע (אסור לדרג שני אירועים באותה רמת דחיפות) ולפרט איך אתם הייתם ניגשים לפתרון שלו. בין היתר, נבדקות כאן היכולת שלכם לקבל החלטות תחת לחץ, לחשוב על פתרונות פרקטיים ויצירתיים ועוד.

במסגרת ההכנה שלנו תתנסו בסימולציה של מבחן דירוג המשימות. את הסימולציה תוכלו להשלים בצורה מקוונת, בזמן ובמקום שמתאימים לכם. לאחר מכן תגיעו להדרכה אישית עם מדריך או מדריכה מהמכון, שייתנו לכם משוב מפורט על המענה שלכם, דגשים לשיפור ולשימור וטיפים להצלחה במבחן.

ההדרכה נמשכת חצי שעה ויכולה להתקיים במכון או בזום (לבחירתכם). לאחר הרכישה, שירות הלקוחות שלנו ייצור איתכם קשר לתיאום ההדרכה.