הכירו את התפקיד: טכנאי/ת אוטוטק

אם אתם מתעניינים במכניקה, אוהבים לתקן דברים בעצמכם ולא מפחדים ללכלך את הידיים - התפקיד של טכנאי אוטוטק יכול ממש לשבת עליכם. במסגרת התפקיד תעברו קורס הכשרה ברמה גבוהה ותהפכו למומחים בכל מה שקשור למערכות הרכב (וכן, זה לגמרי יכול לתת לכם יתרון גם באזרחות). כאן תוכלו למצוא תקציר נוח של כל מה שחשוב לדעת על התפקיד :)

יש לכם עוד שאלות? כתבו לי: מיקה, ראש תחום צה"ל

מניעים את גלגלי הצבא: על התפקיד של טכנאי אוטוטק

טכנאי אוטוטק אחראים על כך שכלי הרכב של צה"ל יעבדו חלק ויוכלו לשמש את היחידות השונות בכל פעולה, בשגרה ובחירום. הטכנאים מאתרים תקלות ומטפלים בהן, ועורכים טיפולים יזומים בכלי הרכב של צה"ל - ובהם סופה, האמר, אושקוש, ריאו ועוד. בין היתר, הם מתמחים בטיפול בפגיעות שבר, בהסרתם והתקנתם של מכללי הרכב ובבלאי של מערכות הרכב. החיילים בתפקיד צוברים ניסיון וידע שיכול לשמש אותם בתפקידים דומים גם באזרחות.

התפקיד הוא חלק מאשכול מקצועות הרכב, והמשרתים בו משתייכים לחיל הטכנולוגיה והאחזקה (שנקרא עד לא מזמן חיל החימוש). 


תנאי קבלה, טירונות והכשרה

התפקיד דורש פרופיל 64 ומעלה, ופתוח גם לבנים וגם לבנות. אם תתגייסו לתפקיד, תעברו טירונות 02 בבה"ד 20, בסיס ההדרכה של חיל הטכנולוגיה והאחזקה, שנמצא בעיר הבה"דים שבנגב. לאחר מכן תמשיכו לקורס של שלושה שבועות (שנערך גם הוא בבה"ד 20). במהלך הקורס לומדים - גם ברמה העיונית וגם תוך התנסות מעשית - על מבנה המנוע, המצבר, מערכות החשמל ברכב, כלי העבודה הרלוונטיים, בטיחות בעבודה וכן הלאה. בקורס נעזרים באמצעים טכנולוגיים כדי להפוך את הלמידה ליותר מעמיקה ויעילה; יש סימולטורים, ציוד מתקדם, ואפילו טאבלט אישי לכל חייל וחיילת. בסוף הקורס נערך טקס סיום, שבו מקבלים תעודות וסיכה.

טכנאי אוטוטק משובצים ביחידות צה"ל בכל רחבי הארץ. יש טכנאים שמשרתים במתכונת של בסיס פתוח (יומיות), ויש טכנאים שמשרתים במתכונת של בסיס סגור - הכול תלוי בשיבוץ.

תפקידים נוספים שיכולים לעניין אתכם
יהל"םשריון | משמר הגבול | מדריכת הנדסה קרבית